Wednesday 28 August 2013

CHEWABLE VITA-C PLUS

Berkaitan dengan chewable vitamin c,dewasa dan kanak-kanak mula mengambil Vitamin C Chewable 100mg ini. Walaupun kandungan bagi setiap tablet hanyalah 100mg, tapi kita jika kita ambil 5 biji, bukankah kita sudah boleh mendapatkan 500mg Vitamin C. Ia boleh di makan pada bila-bila masa sahaja. Plus, ianya boleh dikunyah dan rasanya masam-masam oren, so sangat sesuai la untuk mereka-mereka yang tak suka telan vitamin.



Manfaat-Manfaat Utama dan Kepentingan Vitamin C:
  • Merangsang pembetukan kolagen yg secara tak langsung mampu mengelakkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik. Jadinya kulit akan sentiasa rasa anjal dan rasa muda.
  • Memulihkan kecederaan dengan cepat kerana ia boleh membaiki simptom pendarahan yg sekaligus dapat mengelakkan lebam dikulit dan mengelakkan penyakit gusi berdarah.
  • Sebagai antioksidan yg membantu melawan radikal bebas dan melawan sel-sel kanser.  Juga dapat meningkatkan sistem imun di mana dapat membantu dalam melawan alergi, asma, flu dan selsema. Sekiranya anda rasa macam nak demam atau selsema boleh ambil lebih Vitamin C dan InsyaALLAH anda akan kembali pulih dengan izin Allah sekaligus dapat mengelakkan kita dari mengambil pil-pil penahan sakit atau antibiotik yg tidak baik boleh memudaratkan tubuh badan kita dalam jangkamasa yg panjang.
  • Jika mengambil Vitamin C secara konsisten setiap hari, ia mampu melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi yg menyebabkan jeragat. Kulit akan kelihatan lebih licin, lembap dan cerah berseri.
  • Dipercayai dapat juga membantu mereka yg mengalami insomnia dan keresahan.
  • Mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah serta mengekalkan kapilari darah yg sihat sekaligus menghindarkan arterisklerosis, skurvi, hidung berdarah dan pendarahan dalaman. 


Kajian menunjukkan, dengan mengunyah Vitamin C ini sebenarnya lebih mempercepatkan kadar penyerapan Vitamin C ke dalam tubuh kita. Jadi apa tunggu lagi, jom dapatkan sebotol dan mula mengunyah hari ini juga untuk kesihatan yg lebih baik buat seisi keluarga. Keluarga Sihat...Keluarga Bahagia :)

Nota tambahan:-
  • 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C.
  • Keresahan dan tekanan akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C.
  • Pengambilan kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C yang banyak.
Hubungi Jaja untuk dapatkan konsultasi PERCUMA serta tip-tips dan cara pengambilan vitamin yang betul dan tepat untuk korang. Setiap pembelian akan mendapat HARGA ISTIMEWA dari Jaja:)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Fariza bt Marlan
ID No. 955988
♥ SMS/WhatsApp : 012-2188414
♥ Email : farizamarlan@gmail.com
♥ http://lovelyjaja.blogspot.com/

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Yang Comel,
Jaja..:)

1 comment: